Truskawkowy zawrót głowy!

To już ten czas! Lada moment pojawią się owoce, których nie można nie lubić! Soczyste, słodziutkie, które potrafimy zjadać całymi kobiałkami. Czy już wiecie, o których owocach mowa? Oczywiście są to truskawki! Dla nas są oznaką już nadchodzącego lata, a według naszej Pani Dietetyk są wyśmienitą bombą witamin oraz innych, zdrowych i niezbędnych dla naszego organizmu, składników. Sami zerknijcie!

truskawka post

Co warto wiedzieć o truskawkach?

Truskawki mimo tego, że są słodkie zawierają mało kalorii, bo tylko 28 kcal w 100 g! Inne podstawowe składniki odżywcze to: węglowodany w ilości 7,2 g, białko – 0,7 g, tłuszcze – 0,4 g i drogocenny błonnik (w tym frakcja rozpuszczalna) – 1,8 g/100 g owoców. Istotną informacją dla cukrzyków jest ich niski indeks glikemiczny (IG=40).

Świeże truskawki to prawdziwe bogactwo beta-karotenu, witaminy C i witamin z grupy B, a także takich minerałów jak: żelazo, wapń, potas, magnez. Wpływają na funkcje krwiotwórcze szpiku i odporność organizmu. Wzmacniają także włosy, skórę i paznokcie. Dzięki dużej zawartości witaminy C ułatwiają wchłanianie zawartego w nich żelaza, co ma duże znaczenie dla osób z anemią.

Dodatkowo badania naukowe wykazały ich pozytywny wpływ na osoby leczące depresje. Ciekawostką jest, że charakteryzują się wysoką zawartością (zaraz za świeżym ananasem) bromeliny – enzymu, który poprawia trawienie, poprawia przemianę materii, wspomaga usuwanie toksyn, oczyszczanie organizmu i co istotne w okresie przedwakacyjnym- MA DZIAŁANIE ANTYCELLULITOWE 🙂

A my w naszych barach już rozpoczynamy festiwal truskawki! Zapraszamy Was na nasze trzy super koktajlowe nowości:

·         Truskawka z awokado – awokado, truskawki, ananas, pomarańcza

·         Zielona truskawka – mango, truskawki, banan, szpinak i pomarańcza

·         Truskawkowa mięta – truskawki, gałązka mięty, jabłko

Poleca:  Dietetyczka   Monika Langier