Jak uporać się ze stresem? Naturalne sposoby na odstresowanie

Jak uporać się ze stresem? Naturalne sposoby na odstresowanie

Jedną z przyczyn zmęczenia i osłabienia odporności może być stres. Towarzyszy nam niemal wszędzie.

Przewlekły, długotrwały stres może niszczyć nasze zdrowie. Zdaniem dr Josh Axe 75% wizyt lekarskich dotyczy

schorzeń związanych właśnie ze stresem. Nasz umysł jest ściśle powiązany z całym ciałem.

Gdy jesteśmy podekscytowani lub zakochani czujemy „motyle w brzuchu”, a gdy dopada nas stres czujemy coś

w rodzaju „ciosu w brzuch”.

Jak organizm reaguje na stres? 

Gdy spotyka nas stresująca sytuacja organizm błyskawicznie przygotowuje nas „do walki” produkując hormony stresu.

Kortyzol i adrenalina dosłownie zalewa nasz organizm. Podnosi się ciśnienie, bicie serca i tempo oddechu przyspiesza.

Natomiast wszystkie inne procesy jak trawienie czy procesy związane z odpornością ulegają osłabieniu… A wszystko

po to by organizm był gotowy „do walki”.

Dzisiejszy tryb życia powoduje, że zbyt często towarzyszy nam stres. Nie musimy wprawdzie z nikim walczyć, ale

ciągle pracujemy pod presją a terminy bywają mocno napięte również w domu. Stresujemy się, bo stoimy w korku

czy czekamy w długiej kolejce…Jeśli na dodatek nie znajdziemy chwili na regenerację na dłużą metę staje się to dla naszego organizmu zbyt dużym

obciążeniem. Długotrwałe obciążanie w ten sposób organizmu to gotowy przepis na problemy zdrowotne.

Jak temu zaradzić? Jak pokonać stres?

Naturalne sposoby na odstresowanie

  1. Ćwicz regularnie, najlepiej codziennie

Przynajmniej 30 minut dziennie. Najlepiej z kimś bliskim. To dodatkowa motywacja i frajda, a tym samym lepszy

efekt odstresowujący. Nie zmuszaj się jednak do biegania, jeśli tego nie lubisz. Wybierz aktywność, która będzie sprawiać

Ci przyjemność. Wybór jest duży. Taniec, joga, tenis, pływanie, szybki marsz czy jazda na rowerze.

  1. Znajdź chwilę na wyciszenie organizmu

Pozwól umysłowi i ciału odpocząć i wyciszyć się. Znajdź chwilę na medytację lub wizualizację. Bądź wdzięczny za

każdą dobrą rzecz i chwilę, która Cię w danym dniu spotkała. To doskonale odstresowuje i poprawia humor.

  1. Czerp dobrą energię z przyrody

Kontakt z przyrodą ma nieoceniony wpływ na nasze samopoczucie. Znajdź przynajmniej pół godziny na spacer

na świeżym powietrzu, najlepiej po lesie. Naukowcy udowodnili, że codzienne przebywanie w otoczeniu drzew nie tylko

odstresowuje, ale znacząco podnosi odporność organizmu. Maszerując pamiętaj o głębokim oddechu.

  1. Aromatyczna kąpiel

Zafunduj sobie kąpiel np. z kilkoma kroplami olejku lawendowego. Włącz ulubioną, relaksacyjną muzykę i zanurz się

w ciepłej wodzie. To znakomity sposób na wieczorne odprężenie. Idealnym uzupełnieniem po kąpieli będzie ziołowa

herbata np. z melisy lub rumianku.

Pamiętaj również o swojej diecie. To co masz na talerzu ma ogromy wpływ na Twoje samopoczucie. Szczególnie ważną

rolę w redukcji stresu pełnią nadnercza. O tym co jeść, by wspomóc funkcjonowanie nadnerczy znajdziesz we

wcześniejszym naszym artykule na temat żywności, która naturalnie odstresowuje.

Uśmiechnij się i nie daj się stresowi!