Truskawka – prawdziwy eliksir młodości

Truskawka – prawdziwy eliksir młodości

Sezon na truskawki rozpoczęty! Truskawki to jedne z najbardziej wyczekiwanych owoców sezonowych. Chętnie lądują w koktajlach, sokach, deserach, ciastach czy lodach. Są doskonale na śniadanie, obiad a nawet kolację. Nic dziwnego. To przyjemnie słodkie, soczyste, a w dodatku bardzo zdrowe owoce!

Co kryje się w 1 kubku świeżych truskawek?

  • zaledwie 49 kcal

  • solidna porcja błonnika – 3 g (12% dziennego zapotrzebowania)

  • wyjątkowo dużo witaminy C, bo aż 89.4 mg (149% dziennego zapotrzebowania)

  • kwas foliowy – 36.5 mcg (9% dziennego zapotrzebowania)

  • mangan 0.6 mg (29% dziennego zapotrzebowania)

  • potas 233 mg (7% dziennego zapotrzebowania)

  • magnez 19.8 mg (5% dziennego zapotrzebowania)

 

Warto dodać, że jeden kubek truskawek to bardzo mała porcja, bo zaledwie ok. 150g. Nikt kto lubi truskawki nie poprzestanie na tak małej porcji:)

Dlaczego warto jeść truskawki?

1. Nawilżają skórę i przeciwdziałają powstawaniu zmarszczek i przebarwień

Wygląd naszej skóry zmienia się wraz z wiekiem. Na kondycję skóry wpływa wiele czynników. Niewłaściwa dieta, nadużywanie używek, zbyt długa ekspozycja skory na słońce czy zanieczyszczone powietrze to najczęstsze przyczyny przesuszonej, szarej, pozbawionej blasku skóry. Nie zatrzymamy wprawdzie czasu, a wpływ na jakość powietrza mamy niestety ograniczony. Jednak jest coś na co mamy w 100% wpływ. To z całą pewnością nasza codzienna dieta, która powinna być bogata w świeże owoce i warzywa.

Badania pokazują, że pokarmy roślinne bogate w przeciwutleniacze mają bardzo korzystny wpływ na zdrowie i wygląd skóry. Jednym z najlepszych źródeł przeciwutleniaczy są truskawki i inne owoce jagodowe (jak np. maliny, jagody, porzeczki, jeżyny).

Owoce jagodowe to przede wszystkim bogactwo witaminy C, a także dobre źródło witaminy A. To właśnie te witaminy dbają o odpowiednie nawilżenie skóry, poprawę jej elastyczności, pomagają walczyć ze zmarszczkami i przebarwieniami.

Przeciwutleniacze to najlepszy sposób na stres oksydacyjny, który jest odpowiedzialny za proces starzenia i powstawanie większości chorób, jak rak, choroby serca czy cukrzycy.

2. Bezpieczniejsze opalanie

Naukowcy odkryli, że truskawki pomagają chronić naszą skórę przed szkodliwym promieniowaniem UV i zapobiegać uszkodzeniom skóry. A to wszystko dzięki zawartym w nich antocyjanom, którym truskawki zawdzięczają swój piękny, czerwony kolor.

Lubisz się opala? Przebywasz często na świeżym powietrzu? Jedz owoce bogate w antocyjany. Ich doskonałym źródłem są nie tylko truskawki ale też maliny, jeżyny, czarne porzeczki, aronie, wiśnie czy jagody.

3. Pamięć w dobrej formie

Truskawki zawierają fisetynę (naturalny flawonoid), którą naukowcy wiążą z poprawą pamięci i zapobieganiu chorobie Alzheimera. Pozytywne efekty są zauważalne już po spożyciu 37 sztuk:)

Korzyści z jedzenia tych pysznych owoców jest znacznie więcej. Zajadaj się nimi do woli. Znakomicie smakują, są idealnym składnikiem koktajlu, a nawet sałatki. Dodają nie tylko smaku i koloru wielu potrawom, ale przede wszystkim odżywiają organizm i odmładzają:)

Jedz i pij truskawki póki sezon trwa!