Nowy Rok – nowe postanowienia. Jak je zrealizować?

Jeśli czekasz z utęsknieniem na Nowy Rok, by wdrożyć w życie nowe postanowienia, nie jesteś sam. Wiele osób obiecuje sobie, że od Nowego Roku będzie się zdrowiej odżywiać, uprawiać sport, więcej czytać. Nowy Rok to dobry moment na planowanie i nowy start. Często jednak już w połowie stycznia wracamy do starych nawyków, a kilka tygodni póżniej
fitness kluby coraz bardziej pustoszeją.

Zaledwie 8% ludzi realizuje swoje postanowienia noworoczne. Dlaczego? Zazwyczaj stawiamy sobie ambitne cele i jak najszybciej chcemy je osiągnąć. Oczekujemy, że przy bardzo ciężkiej pracy, przy włożeniu maksymalnego wysiłku zrealizujemy cel szybko. Po chwili dochodzimy do wniosku, że to za trudne, za ciężkie i rezygnujemy. Dlatego tak ważne jest, aby wypracować w sobie mini-nawyki, które pomogą zrealizować plan.

Oto kilka prostych sposobów na dużą zmianę:

1. Jedz kolorowo

Postaw na warzywa i owoce. Kolorowe rośliny zawierają mnóstwo związków chemicznych, które odżywiają organizm przez co nie domaga się on dodatkowych porcji „pustych” kalorii.
Kolorowe rośliny są pełne minerałów, witamin, przeciwutleniaczy i substancji fitochemicznych. Im więcej kolorów znajdzie się na Twoim talerzu, tym większa różnorodność składników odżywczych. Im bardziej intensywne kolory warzyw i owoców tym zdrowiej. Najprostszą formą i w dodatku świetnie przyswajalną przez organizm są koktajle oraz świeżo wyciskane soki.

2. Zanim kupisz sprawdź co kryje się w środku

Tak, czytanie etykiet jest bardzo ważne, jeśli chcesz się zdrowiej odżywiać i dostarczyć organizmowi najlepszej jakości paliwa. To dobry sposób, by skutecznie zmniejszysz ilość dodanego cukru, soli i wielu zbędnych składników, które często dodawane są do produktów znajdujących się na sklepowych półkach. Im krótsza lista składników tym lepiej, tym produkt jest bardziej naturalny.

3. Jedz wolniej

Nie jedz w pośpiechu. Staraj się delektować każdym kęsem. Dzięki temu ułatwisz trawienie, przyswoisz więcej składników odżywczych i zjesz znacznie mniej. Twój mózg jeszcze w trakcie jedzenia otrzyma informację, że jesteś już najedzony przez co ograniczysz porcje. Jedząc w pośpiechu zjesz dużo więcej.

4. Przygotowuj posiłki w domu jak najczęściej

To najlepszy sposób na zagwarantowanie sobie zdrowego posiłku. Przygotowując posiłki w domu to Ty decydujesz o tym, co znajdzie się w środku. Bez nadmiaru tłuszczu, bez zbędnej ilości soli czy cukru, bez wzmacniaczy smaku. Postaw na dużą ilość ziół i naturalnych przypraw, które poza dużą ilością przeciwutleniaczy, wpłyną również pozytywnie na Twoją sylwetkę i samopoczucie.

5. Nie bój się nowych potraw

Nikt nie lubi monotonii, również w jedzeniu. Odkrywaj nowe produkty. Wypróbuj nowe przepisy, odkrywaj nowe kuchnie. Podróże kulinarne to prawdziwa przygoda jaką możesz sobie zafundować nie wychodząc z domu.

6. Włącz do codziennego jadłospisu zielone koktajle

Nie ma lepszego sposobu na dostarczenie organizmowi niezbędnego paliwa jak wypicie warzywno-owocowego koktajlu. Koktajle nie obciążają układu trawiennego, dostarczają potężną porcję składników odżywczych, sycą dzięki błonnikowi i świetnie nawadniają i są pyszne. Ich przygotowanie zajmuje kilka minut.

Jeśli Twoim celem w Nowym Roku jest zdrowie, dobre samopoczucie, nie zaczynaj drastycznej diety, którą z pewnością porzucisz po kilku tygodniach. Zamiast tego włącz do codziennego menu 1 koktajl dziennie. Tylko tyle. Z czasem, kiedy zaczniesz dostarczać organizmowi niezbędne składniki, on sam zacznie podpowiadać Ci czego chce. W naturalny sposób będziesz dokładać więcej warzyw i owoców do swoich posiłków, poczujesz więcej energii i poprawisz samopoczucie. Wzrośnie Twoja motywacja. Stwórz zdrowy nawyk zaczynając od 1 koktajlu warzywno-owocowego dziennie. Zajmie Ci to tylko 5 minut, a zmieni wszystko.

Dobrego Nowego Roku i samych spełnionych postanowień!