Naturalne sposoby na chorobę lokomocyjną

Naturalne sposoby na chorobę lokomocyjną

Przed nami lato i wakacyjne wyjazdy. Samochodem, samolotem a może rejs statkiem lub łódką? Gwałtowne hamowanie,  przyspieszanie, kołysanie… Niezależnie czy na wodzie, w powietrzu czy na lądzie, dla niektórych osób podróżowanie  nie należy do przyjemności. Powodem jest choroba lokomocyjna. Szacuje się że ten problem dotyka nawet co 4-5 osobę.  Jeśli masz problem z chorobą lokomocyjną z pewnością wiesz o czym mowa. Zawroty głowy, bladość, nudności,  przyspieszony oddech, ból głowy a nawet wymioty. Jednym słowem nic przyjemnego. Jak temu zaradzić?

Co zrobić by podróż była przyjemniejsza? Są na to sposoby.

 

Naturalne sposoby na chorobę lokomocyjną:

 

  1. Postaw na dietę lekkostrawną

Unikaj przed wyruszeniem w podróż tłustych, smażonych potraw, by nie podrażniały dodatkowo żołądka. Jedz zdrowe,  łatwe do strawienia pokarmy jak świeże warzywa i owoce. Na podróż zabierz ze sobą suchary lub krakersy, które  pomogą złagodzić rozstrój żołądka (wchłaniają nadmiar płynów żołądkowych, dzięki czemu nieprzyjemne objawy  choroby lokomocyjnej powinny się znacząco się zmniejszyć)

 

  1. Jedz imbir

To naturalny sposób na wiele dolegliwości, w tym na objawy choroby lokomocyjnej. Badania przeprowadzone na kobietach  w ciąży wykazało, że imbir to skuteczny środek redukujący mdłości, nawet przy nasilonych dolegliwościach. Ta zwykła  przyprawa może okazać się nawet skuteczniejsza niż konwencjonalne leki. Imbir to składnik wielu leków na chorobę  lokomocyjną. Jak jeść imbir? Możesz zrobić z niego napar lub wycisnąć z niego sok (wrzucając kawałek świeżego kłącza do wyciskarki  lub sokowirówki wraz z innymi składnikami). Innym sposobem jest przyjmowanie kapsułek, zawierających ekstrakt  z imbiru (zalecana dawka to 250 miligramów 3 razy dziennie w dniu przed podróżą).

 

  1. Zadbaj o odpowiednie nawodnienie

To ważne, szczególnie jeśli występują wymioty. Pij wodę lub herbaty ziołowe, aby uspokoić żołądek i utrzymać odpowiedni  poziom nawodnienia całego organizmu. Niektórym osobom pomagają również soki warzywne (szczególnie te z dodatkiem  imbiru).

  1. Pij miętę

Mięta to niezwykłe zioło, bardzo smaczne, a w dodatku pomaga łagodzić objawy mdłości. Postaw na herbatę z mięty  pieprzowe, która zmniejszy ból brzucha, niestrawności czy nudności. Jeśli nie przepadasz za herbatą miętową ulgę  może przynieść również herbata z rumianku.

Warto wypróbować również olejek miętowy do aromaterapii, który zadba o odprężenie się przed długą i męczącą podróżą.  Podobne działanie posiada również olejek lawendowy.

 

  1. Wypróbuj akupresurę

Akupresura łagodzi mdłości. W aptekach możesz kupić specjalne opaski uciskające przeciw mdłościom (dostępne również  dla dzieci). Wystarczy je nałożyć na nadgarstek. Warto się w nie zaopatrzyć przed podróżą.

 

  1. Zadbaj o dostęp do świeżego powietrza

Jeśli podróżujesz samochodem uchyl okno, by umożliwić dostęp świeżego powietrza. Zadbaj również o jak najczęstsze  postoje. Podczas podróży skupianie wzroku na stałym punkcie znajdującym się za oknem może również zapobiegać objawom  choroby lokomocyjnej.

 

Nie pozwól sobie zepsuć frajdy z wakacyjnej podróży. Zadbaj by była jak najbardziej przyjemna!

 

Udanych wyjazdów wakacyjnych!