Jesteś tym, co jesz – czyli jak odżywiać się zdrowiej?

Zapewne niejednokrotnie spotkałeś się ze stwierdzeniem: Jesteś tym, co jesz. I dużo w tym prawdy. Odżywianie wpływa na nasze samopoczucie, poziom energii i zdrowie. Nasz organizm można porównać do najlepszej jakości samochodu, a nasze pożywienie to paliwo. Czy zatankowałbyś słabej jakości paliwo do nowego Porsche 911? Im lepszej jakości paliwo dostarczysz, tym Twój organizm będzie sprawniejszy, szybszy i mniej „awaryjny”. A co zrobić by tak się stało? Jak sprawić by nasze paliwo było wysokooktanowe?

Oto kilka prostych wskazówek, by to co trafia do naszego żołądka zawierało jak najwięcej zdrowia:

1. Im prościej tym zdrowiej

Postaw na produkty jak najmniej przetworzone. Wybieraj te, które zostały wyhodowane w ogrodzie, a nie w laboratorium chemicznym. Unikaj więc produktów z długą listą obco brzmiących listą składników jak sztuczne środki konserwujące, wzmacniacze smaku itp. Dodatki chemiczne dodawane do pożywienia mogą uzależniać i być przyczyną nadwagi. Najsmaczniejsze a jednocześnie najbogatsze w składniki odżywcze są świeże, warzywa, owoce, zioła, kiełki czy orzechy, których powinno być jak najwięcej w diecie. Takiego paliwa, pełnego witamin, minerałów i antyoksydantów potrzebuje nasz organizm, by cieszyć się zdrowiem i doskonałym samopoczuciem.

2. Wyjmij z kuchennej szafki blender, sokowirówkę lub wyciskarkę

Gdy dopada Cię głód a Ty nie masz akurat czasu na przygotowanie posiłku nie sięgaj po paczkę chipsów czy ciastek. Postaw na najzdrowszy „fast food” na świecie, czyli koktajle i soki. To najprostszy i najszybszy sposób na przemycenie dużej porcji zdrowia, w dodatku w smacznym wydaniu i łatwo przyswajalnej formie.

3. Postaw na eko

Czy wiesz, że ekologiczne warzywa i owoce mogą zawierać więcej witamin i minerałów? A więc jedząc taką samą ilość warzyw i owoców w ciągu dnia możesz dostarczyć sobie o wiele więcej cennych składników. Produkty ekologiczne są zdrowsze i bezpieczniejsze, ponieważ nie zawierają nawozów sztucznych, pestycydów, a także nie są modyfikowane genetycznie.

4. Delektuj się

Znajdź chwilę by usiąść, zrelaksować się i delektować posiłkiem. Jedzenie w pośpiechu, bez zastanawiania się co i w jakiej ilości połykasz to kiepski pomysł i gwarantowane kłopoty z trawieniem. A to czego nie strawi nasz organizm zaczyna się odkładać w postaci tkanki tłuszczowej lub zaczyna fermentować powodując wzdęcia…

5. Rozsmakuj się w zdrowych „słodyczach”

Kiedy dopada nas zmęczenie i brak energii wtedy najczęściej sięgamy po kolejną kawę lub coś słodkiego…. Jednak zbyt duża ilość rafinowanego cukru może powodować wahania cukru we krwi, które z kolei są przyczyną wahań nastroju i napadów głodu…Gdy dopada Cię ochota na coś słodkiego sięgnij po naturalną słodycz w postaci świeżych owoców. Jeśli potrzebujesz czegoś wyjątkowo słodkiego a zarazem smacznego sięgnij po świeże daktyle. To najlepsze słodycze jakie stworzyła natura. Świeże daktyle przypominają w smaku i strukturze świeże krówki. Lekko karmelowe w smaku, ciągnące i piekielnie słodkie. Możesz dodać do nich orzecha lub łyżkę masła orzechowego/migdałowego lub jeść bez dodatków. Są naprawdę pyszne.

Chcesz być zdrowy i mieć mnóstwo energii? Jedz zdrowo!