Masz dosyć stania w miejscu? Zbuduj zdrowy mini nawyk

Czy kiedykolwiek miałeś poczucie, że stoisz w miejscu, a Twoje mocne postanowienia z każdym dniem oddalają się w nieznanym kierunku? Zaledwie kilku procentom osób udaje się zrealizować swoje cele. Co takiego robią, że im się udaje, a innym nie?

Czy słyszałeś o mini nawykach? Jeśli nie to warto zgłębić temat. To właśnie dzięki nim możesz zrealizować swoje cele. Stawianie sobie bardzo ambitnych celów z pewnością jest motywujące, ale… na bardzo krótko. Co z większym prawdopodobieństwem jesteś w stanie robić długoterminowo – codziennie ćwiczyć 40 minut, czy codziennie wykonać 10 przysiadów? Codziennie zjadać 5 posiłków bogatych w warzywa i owoce czy wypić szklankę soku lub koktajlu? Z pewnością to drugie. Tak właśnie buduje się mini nawyki. To nic innego jak wypracowywanie nowych nawyków wykonując małe kroki.

W czym tkwi moc mini nawyków? Są bardzo łatwe do wykonania, nie potrzebujesz na nie dużo czasu, możesz je wykonać każdego dnia bez żadnych wymówek. To wszystko sprawia, że możesz je budować przez bardzo długi czas. A to prowadzi do zmiany w zachowaniach, przybliża do realizacji wielkich celów.

Dzisiaj chciałabym Cię zachęcić do zbudowania zdrowego mini nawyku dostarczania sobie bardzo dużej ilości warzyw i owoców każdego dnia. Bez żadnych diet, ogromnych wyrzeczeń i spędzania wielu godzin w kuchni.

Jedna szklanka soku czy koktajlu dziennie może zmienić wszystko

Ten mini nawyk to 1 szklanka dziennie świeżego soku i/lub koktajlu z warzyw i owoców. Tylko tyle. Zarówno świeżo wyciskany sok, jak też koktajl z warzyw i owoców to świetny sposób na dostarczenie potężnej dawki składników odżywczych w prostej, smacznej formie. W odróżnieniu od zielonych sałatek (które oczywiście też powinny stać stałym bywalcem menu) przygotujesz je w kilka minut. Powodów dla, których warto włączyć koktajle i świeże soki do codziennego jadłospisu jest znacznie więcej. Oto kilka z nich:

  • Zarówno koktajle jak i świeżo wyciskane soki nie obciążają układu trawiennego i błyskawicznie się wchłaniają. Wystarczy od kilku do kilkunastu minut, aby składniki odżywcze trafiły do krwiobiegu.
  • Świeżo przygotowane koktajle i soki nie są pasteryzowane, więc zawierają więcej składników odżywczych niż „gotowce” z półek sklepowych. Proces pasteryzacji przedłuża czas życia produktu na półce, ale jednocześnie obniża zawartość tego co najcenniejsze w warzywach i owocach.
  • Skoncentrowana dawka składników w soku. Jedna szklanka wyciśniętego soku z warzyw zawiera taką samą ilość składników odżywczych co kilka szklanek warzyw. Znacznie łatwiej wypić szklankę soku z marchwi niż zjeść kilka marchewek.
  • W szklance soku lub koktajlu możesz przemycić nie tylko dużą ilość warzyw i owoców, ale także ziół, przypraw czy ziaren (jak kurkuma, imbir, siemię lniane, nasiona chia). Możesz łączyć wiele składników, dzięki czemu Twój organizm otrzyma jeszcze więcej fitozwiązków pochodzących z różnych roślin.
  • Kluczem do osiągnięcia zdrowia i idealnej wagi jest spożywanie głównie tych produktów, które mają bardzo wysoką zawartość wartości odżywczych w stosunku do liczby kalorii. Wypijając szklankę warzyw połączonych z owocami dostarczasz organizmowi mnóstwo takich składników.
  • Koktajle i soki spowodują, że w naturalny sposób Twój organizm zacznie przestawiać się na zdrowe jedzenie i w mniejszym stopniu będzie domagać się jedzenia bezwartościowego typu fast food. To jedna z największych korzyści picia warzyw i owoców.

Jak przygotować zdrowy koktajl lub świeżo wyciskany sok? To proste. Wystarczy odpowiedni sprzęt – wyciskarka do soków lub sokowirówka i blender do przygotowywania koktajli. Do tego dobrej jakości świeże składniki i kilka minut. To co lubię w koktajlach i sokach to prostota i szybkość ich przygotowania.
Jeśli nie posiadasz wyciskarki, sokowirówki czy blendera odwiedź koniecznie juice bar, gdzie przygotowywane są świeżo wyciskane soki i koktajle. Na stoiskach Na zdrowie Fresh sam możesz wybrać swoje ulubione składniki, z których powstanie pyszny sok lub koktajl.

Zasmakuj w zdrowiu!