Jak ćwiczyć gdy za oknem upał?

Jak ćwiczyć gdy za oknem upał?

Wszyscy czekamy z utęsknieniem na słońce i ciepłe letnie dni. Jednak dla osób bardzo aktywnych upały mogą być  dużym wyzwaniem. Oto kilka prostych pomysłów, które sprawią, że ćwiczenia latem będą przyjemniejsze i bardziej  produktywne.

Odpowiednie nawodnienie to podstawa

To, o czym należy pamiętać szczególnie latem to odpowiednie nawodnienie organizmu. Pij dużo wody.  Nie zapominaj również o świeżo wyciskanych sokach i koktajlach, które nie tylko świetnie nawadniają,  ale dostarczają też mikroelementy, które tracimy podczas gorących dni.

Zimny prysznic przed treningiem? Oczywiście!

Tak, zimny prysznic warto wziąć nie tylko po treningu. Prysznic przed bieganiem czy ćwiczeniem może  niektórym osobom wydawać się dziwnym pomysłem. Jednak schłodzenie organizmu zimną wodą może być  pomocne podczas treningu i sprawi, że będziemy bardziej odporni na przegrzanie organizmu.

Bądź elastyczny

Niektórzy z nas wolą biegać z samego rana, a inni wybierają późny wieczór. Latem, kiedy jest szczególnie gorąco  warto wziąć pod uwagę najbliższą prognozę pogody. W ten sposób wykorzystasz najlepszą porę na ćwiczenia  na świeżym powietrzu, a Twój trening będzie bardziej efektywny.

Czasami lepszą porą na aktywność fizyczną będzie wczesny poranek, a czasami przyjemniej będzie poćwiczyć  wieczorem po popołudniowej burzy 🙂

Miejsce ma znaczenie

Znalezienie dobrego miejsca do biegania w lecie może pomóc w ochronie przed upałem i zapobiec szybszemu zmęczeniu.

Jeśli mieszkasz w pobliżu morza, wykorzystaj to i biegaj wzdłuż brzegu. Bryza wydobywająca się z wody będzie działała

orzeźwiająco. Jeśli mieszkasz w pobliżu lasu, wykorzystaj cień drzew i naturalny chłód, który niesie las.

To skutecznie pomaga chronić się przed słońcem.

Jeśli mieszkasz w dużym mieście, ćwiczenie na świeżym powietrzu może być bardziej przyjemne wczesnym

rankiem lub późnym wieczorem. Zawsze można też skorzystać z oferty klubów fitness lub po prostu trenować w domu.

Istnieje wiele sposobów na to by być aktywnym, niezależnie od pogody. Najważniejsze to znaleźć takie ćwiczenia,

które sprawiają przyjemność. To klucz do sukcesu.

Pora na coś wyjątkowo orzeźwiającego

Pora na prosty przepis na naturalne orzeźwienie w upalne dni. Przepis na domową lemoniadę. To nie tylko zdrowa

alternatywa do przesłodzonych gazowanych napojów ze sklepowej półki, ale przede wszystkim skutecznie orzeźwia

i gasi pragnienie.

Przepis na lemoniadę cytrynową z imbirem

Składniki (na ok. 2 litry lemoniady) :

  • 1/2 kilograma cytryn (ok. 4 szt.)
  • 60-80 g kłącza świeżego imbiru
  • 1/3 szklanki (ok. 80 ml) syropu klonowego lub płynnego miodu
  • 1,5 litra schłodzonej wody filtrowanej lub gazowanej jeśli taką lubisz bardziej
  • kilka liści mięty lub melisy cytrynowej dla ozdoby
  • dużo kostek lodu �

Sposób przygotowania:

Zacznij od wyciśnięcia soku z cytryn i imbiru. Najłatwiej można to zrobić w wyciskarce lub sokowirówce.

Następnie przelej sok cytrynowo-imbirowy do dzbanka i dolej zimną wodę wraz z syropem klonowym. Dodaj kostki lodu i liście świeżych ziół.

Gotowe. Lemoniadę można już serwować.

Poczęstuj przyjaciół podczas letniego przyjęcia lub zabierz ze sobą na plażę lub trening.

Polecam