Dobre nawodnienie dodaje energii!

nawodnienie

Tak to prawda. Odpowiednie nawodnienie organizmu podnosi nastrój i dodaje energii! Ale nie tylko.

Woda usprawnia myślenie

Czy wiesz, że Twój mózg składa się w 75% z wody? Niektórzy twierdzą, że kiedy jesteś odwodniony Twój mózg się kurczy… To może fatalnie wpłynąć na Twoją sprawność umysłową. W Stanach Zjednoczony przeprowadzono badanie na grupie dzieci w wieku o 9 do 11 lat. Zaobserwowano, że około 2/3 dzieci przychodzi rano do szkoły w stanie lekkiego odwodnienia, a to może to mieć negatywny wpływ na ich postępy w nauce. Jak temu zapobiec? W takim przypadku może pomóc szklanka zwykłej wody. Zdaniem badaczy szklanka zwykłej wody może wpłynąć pozytywnie na lepszą zdolność do myślenia. Pijmy więc wodę, będziemy mądrzejsi:)

Zimna woda poprawia samopoczucie i nastrój

Są chwile, kiedy czujesz się senny, zmęczony, brak Ci energii i kompletnie nic Ci nie idzie. Powodem takiego samopoczucia może być właśnie brak odpowiedniego nawodnienia organizmu. Również w tym przypadku przeprowadzono eksperyment gdzie obserwowano zachowanie uczestników badania, którym ograniczono dostęp do spożycia płynów. Grupa czuła zmęczenie, osłabienie i brak energii. Po podaniu napojów już po kilku minutach zaobserwowano znaczną poprawę samopoczucia, a najlepszy efekt pojawił się po 20 minutach. Ponadto zaobserwowano, że zimna woda przyswajana jest nawet o 20% szybciej niż woda o temperaturze zbliżonej do ludzkiego ciała.

Jak sprawdzić czy dopada Cię odwodnienie?

Czy wiesz jak sprawdzić kiedy Twój organizm jest odwodniony? Nie czekaj na spadek formy i uczucie zmęczenia. Obserwuj swój organizm. Jeśli po wypiciu porcji wody szybko wydalisz podobną ilość moczu to dobry znak. Twój organizm jest nawodniony, a bak jest pełen. Jeśli jednak wypijesz sporą porcję wody i nic…prawie wszystko zostaje w środku, tak jakby wyparowało to znak, że jesteś prawdopodobnie odwodniony. Koniecznie sięgnij po szklankę wody.

nawodnienie 2

Co pić?

Najlepiej wodę. Minimum 5 szklanek dziennie. Jeśli jednak znudziła Ci się zwykła woda dodaj do niej świeże owoce (np. kilka plasterków cytryny, pomarańczy, grejpfruta czy kawałek arbuza) lub warzywa (najlepiej sprawdzają się plasterki ogórka). Jeśli masz świeże zioła pod ręką jak mięta, bazylia, rozmaryn czy melisa również możesz je wrzucić do dzbanka z wodą. Nie tylko pięknie wyglądają, ale dodają delikatnego aromatu. Jeśli lubisz wersję schłodzoną dodaj kilka kostek lodu lub kilka zamrożonych owoców. Świetnie w tej roli sprawdzą się mrożone borówki, maliny czy winogrona.

Wolisz wersję bardziej słodką? Polecam koktajle i świeżo wyciskane soki warzywne, warzywno-owocowe lub owocowe. Jeśli Twój sok wydaje Ci się zbyt słodki rozcieńcz go wodą zwykłą lub gazowaną. Taka wersja wspaniale orzeźwia.

Warto dbać o prawidłowe nawodnienie organizmu by czuć się lepiej, a także lepiej wyglądać. Pamiętaj, że odpowiednio nawodniony organizm to również dobrze nawilżona, młodziej wyglądająca skóra.

A więc pij do dna!