Naturalny filtr przeciwsłoneczny

opalanie zdrowe

Z czym kojarzy Ci się lato? Plaża, wypoczynek i dużo słońca. No właśnie lato właśnie się zaczyna, a wraz z nim spora dawka cennych promieni słonecznych. Promienie słoneczne są bardzo ważne dla Twojego organizmu i zdrowia. Dzięki nim nasz organizm produkuje witaminę D, która jest niezbędna dla mocnych kości, ale nie tylko. Witamina D obniża ryzyko chorób serca, cukrzycy, a nawet nowotworów. Dba też o silny układ odpornościowy. Najlepszym źródłem witaminy D jest… słońce. Już 10-15 minut dziennie na słońcu wystarczy, aby Twój organizm zadbał o właściwą dawkę witaminy D.
Jednak zbyt częsta i zbyt długa ekspozycja na słońce może być również szkodliwa. Dlatego stosujemy kremy i olejki chroniące nas przed szkodliwym działaniem zbyt długiego przebywania na słońcu. Większość z nich zawiera jednak szkodliwe substancje, które przedostają się do Twojego krwiobiegu. Nie oznacza to oczywiście, że należy zrezygnować z kremów przeciwsłonecznych. Wręcz przeciwnie, należy je stosować. Warto jednak wybierać te, które są przyjazne dla Twojego organizmu i nie zawierają szkodliwych substancji. Więcej na ten temat znajdziesz w artykule jak zapobiegać oparzeniom słonecznym.
Jest jeszcze jeden bardzo skuteczny sposób, aby chronić swoją skórę przed nadmierną ekspozycją na promienie słoneczne. Stworzyła je sama natura. Jedząc dużo warzyw i owoców chronisz swój organizm zwiększając jego tolerancję na promienie słoneczne. Długie przebywanie na słońcu nie tylko może poparzyć skórę, ale też zaburzyć równowagę pomiędzy ilością przeciwutleniaczy, a wolnych rodników, których ilość rośnie pod wpływem promieniowania słonecznego.

Poznaj listę naturalnych produktów chroniących przed poparzeniem słonecznym i wzmacniających odporność skóry

Beta karoten i likopen

To naturalne barwniki nadające czerwonego i pomarańczowego koloru roślinom. Znajdziesz je w pomidorach, marchwi, buraku, ale też w zielonych liściach takich jak jarmuż czy szpinak. Czerwone i pomarańczowe warzywa pomagają skórze chronić się przed działaniem promieni UV. Badania wykazały, że produkty bogate w likopen pomagają chronić skórę przed poparzeniem słonecznym nawet o 40% skuteczniej niż bez spożywania produktów bogatych w likopen.

Zielone liście

Zielenina to rewelacyjny, w pełni naturalny filtr przeciwsłoneczny, który chroni Twoją skórę od wewnątrz. Jarmuż, burak naciowy czy szpinak mogą uchronić Cię przed najczęściej występującym nowotworem skóry – czerniakiem.
Naukowcy z Queensland Institute of Medical Research dowiedli w swoich badaniach, że jedzenie zielonych liści może zredukować ryzyko wystąpienia raka skóry aż o 55%!
Wakacje to wspaniały czas, który sprzyja nie tylko relaksowi. Wakacje to sezon na warzywa i owoce. Truskawki bogate m.in. w witaminę C, ogórki, które świetnie nawadniają organizm, czy pomidory dostarczające mnóstwa składników odżywczych.

zdrowe opalanie

Ciesząc się z wakacyjnej pogody pamiętaj, aby właściwie zadbać o swoją skórę. Nie tylko na zewnątrz. Zjedz odpowiednią porcję filtra przeciwsłonecznego. Schłodzony koktajl warzywno-owocowy nie tylko przyjemnie schłodzi, ale też zadba o Twoją ochronę. Każdy znajdzie coś dla siebie.